River dolphins in Kratie

Before arriving to Cambodia we weren’t aware of the existence of River Dolphins, we discovered them just before we decided the road around the country and went looking for them. The day we decided to visit them, as part of our independent tour in motorbike, they were not very photogenic and refused to show their faces. Nevertheless, Fede was able to take some (very far away) photos. These dolphins are very special, they don’t have the usual bottle form mouth, their mouth is rounded.

Fortunately, our idea for the day included more than the visit to the dolphins, we rented a motorbike, with Aga and Damian, and went to tour the area. The landscape amazed us once again, we were able to see rice fields, very humble town and an important Buddhist temple. On the way back, we stopped in some random houses to see how the local people lived and they were very friendly to invite us to see their homes. We saw some people needling a net, a men building a boat, some kids playing and a very funny woman that loved to pose for the cameras. Even if we didn’t speak the same language, we were able to exchange some basic information as our names and where we are from 😉

The last day in Kratie was to visit a small island right in front of the city, we rented some bikes and rode around the only 2 roads it has. There wasn’t much to do, but we manage to spend all morning there, exercising a bit 😛

Cover photo: WWF-Cambodia

_______________________________________________________________

Antes de llegar a Camboya no sabíamos que había delfines de río, nos enteramos justo antes de decidir la ruta por este país y fuimos en su búsqueda. El día que llegamos a visitarlos como parte de nuestra excursión independiente en moto, no estaban muy fotogénicos y se negaban a mostrarnos sus caritas. Igualmente Fede pudo conseguir algunas fotos (muy lejanas). Estos delfines son bastante especiales porque no tiene la boca en pico de botella, son más redondeadas.

Por suerte nuestra idea para el día no solo incluía la visita a los delfines, alquilamos unas motos y nos fuimos, con Aga y Damián, a recorrer la zona. Una vez más el paisaje nos encantó, pudimos ver campos de arroz, pueblos muy humildes y un templo Budista importante en la zona. A la vuelta, paramos en unas casas al azar para ver cómo viven sus habitantes y la gente, muy simpática, nos mostró lo que hacían. Vimos a un grupo tejiendo una red de pesca, un hombre construyendo un barco, unos niños jugando y una mujer muy divertida que estaba encantadas de posar para las cámaras. Si bien no hablamos el mismo idioma, hicieron todo lo posible para que intercambiemos información básica, como nuestros nombre y de donde venimos 😉

El último día lo destinamos a recorrer una isla que está enfrente de Kratie, alquilamos unas bicis y a recorrer las 2 únicas carreteras que tiene. Si bien no había mucho para hacer, pasamos la mañana haciendo algo de ejercicio 😛