4 days trip to Komodo

Captura de pantalla 2017-03-28 a las 10.54.51 a. m.

Español abajo.

We departure on Monday from Bangsal, Lombok, to Komodo Island, through Pulau Sumbawa. We were 25 passengers and 5 crew members sharing a ship for 3 nights and 4 days. Our expectations were 4 sunny days and some tranquil navegation; however the 2 first days were a nightmare. The storm was intense and there was nothing to do on the boat except for sleeping and eating 😦 But let’s start from the begining.

The trip started cruising the North of Lombok Island, with the spectacular view of the Rinjani Volcano and the (cloudy) sunset with hundreds of flying foxes going between the islands.

The second day started with a visit to a little ville  where we shared a beautiful encounter with with the locals in the school of an island.  The kids are fun and curious and even let us play Badminton with them during the break. Unfortunately we had to skip the visit to Moyo Cascades due to bad weather. The rest of the day was only sea-sickness, storm and boredom.

The 3rd day was amazing, we were able to swim with manta-rays, visited the Pink Brach (pink due to pieces of red corals that mix with the sand), trek and snorkel and visited another village. Sunset was amazing!

The last day we reached the Komodo Island, where we had our first encounter with the Dragons. We did a 4km walk and were very lucky to see 7 dragons of different sizes! They can reach up to 3m but we only saw smaller members.

In Rinca, other Island with Komodos, it was easier, they were all standing by the ranger’s kitchen. We still got to walk up a hill and enjoy the view of both islands.

Finally we stopped by an inhabited island, we swim to it through corals and did some snorkel (we saw some lion fish!).

We arrived a few minutes later to Labuan Bajo, where the trip ended.

_________________________

Salimos el lunes desde Bangsal, Lombok, en dirección a las Islas Komodo y Rinca, pasando por Pulau Sumbawa. Eramos 25 pasajeros y 5 integrantes de la tripulación compartiendo el barco por 3 noches y 4 días. Nuestra esperanza era tener días de sol y tranquilidad navegando, pero los primeros 2 días se convirtieron en pesadilla. La tormenta duró 2 días y no había mucho para hacer, salvo dormir o comer 😦 Pero empecemos desde el principio.

Empezamos navegando por la parte Norte de la Isla de Lombok, con espectaculares vistas al Volcán Rinjani y la puesta de sol (nublada) con cientos de murciélagos volando entre las islas.

El segundo día comenzó con una visita a un pueblo local donde compartimos un hermoso encuentro en la escuela local. Los niños fueron súper curiosos y amables, hasta nos dejaron jugar badminton con ellos durante su recreo.

Tuvimos que suspender la segunda excursión por mal tiempo y nos quedamos sin ver las Cascadas de Moyo. El resto del día lo pasamos entre mareos, tormenta y aburrimiento.

El tercer día fue espectacular, nadamos con Manta Rayas, fuimos a la Playa Rosa (obtiene este color por pequeños pedazos de coral rojo que se mezclan con la arena), hicimos un poco de trecking y snorkel  y paseamos por otra aldea local.  Y el atardecer fue increíble!

El último día arribamos a la isla de Komodo, donde tuvimos nuestro primer encuentro con los dragones. Caminamos 4 km junto a los Rangers del parque y tuvimos mucha suerte, vimos unos 7 ejemplares de distintos tamaños! Pueden llegar a mediar hasta 3 metros, pero solo vimos algunos más pequeños.

En Rinca, la siguiente isla, fue mas fácil, ya que varios dragones estaban al lado de la casa de los Rangers. Hicimos un paseo por una colina y disfrutamos de unas vistas espectaculares de las dos islas.

Para terminar paramos en una isla desierta, donde nos acercamos nadando entre corales y haciendo snorkel (vimos 5 peces Leon) 🙂

Finalmente arribamos a Labuan Bajo donde termina este viaje.

Advertisements

2 thoughts on “4 days trip to Komodo

1. Puuh, seasickness 😬. But swimming with a manta-ray has to be incredible… Now to more adventures in thailandia.. Keep aware of the sandflies 😘